- Add to favourite škoda quickbar >> skoda110r.cz | skoda110r.com | skoda100.cz | skodateam.cz | skoda.daves.cz | skoda.virt.cz | techweb 


Here can be your banner

Nejlevnější povinné ručení

Icon of pages



HTML code of icon

Switch to Czech

Načítám obsah...



Search
Menu
Photo Tip
!Deník posledních dnů
 

Diary of last days
Our projects
Advert



Navigation
Povinné ručení

>> Map - Home - Build in of blast cooling according to S130RS <<


 

Build in of blast cooling according to S130RS

 
Author:
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
Created: 02.01.2006 - Updated: 01.07.2007
Stuff needed :
Náporový chladič Š130RS
Měděné trubky s průměrem 30mm
Tahokov - železný
Mřízka z Karosy
Plechy

Tools needed :
The normal set of keys, hammers, screwdrivers
Úhlová pila v nouzi přímočará pila
Svářečka
Drill

Possible problems :
Zásah do masky a kapoty
Drastické zmenšení kufru

Difficulty :
higher, two days

Story :

U soutěžních vozů Š130RS byl chladič umístěn v kufru za předním čelem. Od úložného prostoru byl oddělen chladičovou stěnou, odvod vzduchu byl veden nahoru skrz mřížku v kapotě. Chladič neměl elektrickou vrtuli, chlazení během stání bylo řešeno nadimenzováním chladiče a jeho šikmým uložením, což umožňovalo odtah ohřátého vzduchu komínovým efektem.

A do toho se my nyní pustíme...

Jako první musíme mít chladič. Měl by být dostatečně dlouhý a výkonný.

Zde je dobový original :

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Já dal přednost jeho výrobě na zakázku před pracným sháněním.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Pokud máme chladič, můžeme pokročit dále a udělat do masky otvor. RSa a eSka měla přesně definovaný otvor dlouhý 78cm a 17cm vysoký.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Otvor v masce vyřízneme o cca 7mm menší, abychom mohli vytvořit hranu. Hranu ohýbáme postupně a pozvolna kleštěmi, výsledný tvar dorovnáváme babkou s hliníkovým kladívkem. Můžeme použít i dvě klasická kladívka, avšak pozor na nadměrné rozklepání plechu, které způsobí deformování tvaru čela.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Dále vytvarujeme tahokov a přibodujeme k čelu.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Případné nepřesnosti dokitujeme později ;-)

Nyní vytvoříme z kusu plechu chladičovou stěnu. Z kartonu si vystřihněte odpovídající tvar a v kufru ověřte jak pasuje. Potom jej obkreslete na plech, vyřízněte a zavařte.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Podle typu chladiče musíme vyřešit jeho držáky.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Na přední čelo musíme vytvořit přepážky, které zajistí správné vedení vzduchu k chladiči.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Do chladičové stěny pomocí vrtačky a pilníku uděláme otvory pro přívod vody.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


K odvodu vzduchu měly original kapoty prolisované otvory

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


My použijeme mřížku z autobusu Karosa (mají ji starší modely na čele pod čelním sklem), případně mřížku kterou najdeme na zadním platu u vozu Š100 - ta je menší. Do kapoty vyřízneme otvor o 5mm menší a jeho kraje opatrně zahneme směrem dovnitř tak, aby mřížka mírně zapadla a vytvořila s kapotou jednu rovinu. Zabodujeme, zavaříme a zakitujeme...

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Pokud jste zvolili měděné trubky, vaříme je pomocí speciální svářečky, nebo pomocí plamene.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Věnujte pozornost prostoru mezi přední nápravou a kastlí. Moc místa tam není a standardně se tam trubka nevejde.

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


Naše verze chlazení dle 130RS je na světe... gratuluji :)

!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 


| |

[ Send to friend | Version for print ]
Other related articles :
Comments

Opiš tento kód (čtyři číslice): do tohoto pole
 18.07.2011 12:17:42 


Zdravim,Chtěl bych se optat zda někdo nevíte další rozměry toho vířezu??


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:06.04.2011 17:50:08 


Nikdy jsem je neviděl pertlované, takže pravděpodobně se nepertlovaly.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 06.04.2011 17:13:01 


Ahoj prosímtě pertluje se i ta díra pro ty blinkry?? Dík


2+1 (1)Toušík (Registrovaný)
  
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:Chladič02.08.2007 09:58:49 


Pan Jandač, viz kontakty. Cenu už si nepamatuju, ale kolem 3000Kč.


!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Chladič02.08.2007 09:44:55 


Čau, kde jsi si ho nechal dělat? A na kolik to prosim tě vyšlo? Teď se jdu kouknou do Muzea abych si to naživo obhlídl jak to maj dělaný. Mam to za barákem


!Zástavba náporového chlazení dle Š130RS
 
58+14 (36)twenty-six (Registrovaný)
    214-576-236 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Re:04.06.2007 20:54:55 


Ano, však takto bylo provedeno chlazení u 120S.


4578+8007 (32767)Daves (Administrátor)
     109318615 
[ Vulgar ] [ Answer ]
 04.06.2007 20:46:00 


Mám dotaz? Jde to použít i na normální HUNDRTKU se 130cítkovym motorem???????? Dík!


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 01.06.2007 23:32:09 


ahoj, je to v celku pekne ze sa niekto pusta do takejto prestavby ... ) ja salen chcem spytat, ze ci to potom takto pekne vyhotovene prejde cez STK? dakujem za odpoved manes@centrum.sk


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 No hruuuuuuuuza13.02.2007 11:06:08 


...že bydlíš tak daleko jinak bych ti pomohl.Nějak to začíná být monotóní a nebaví mě to číst
Ne teď vážně je vydět že ti to jde a dobře.Smekam


Unregistered
[ Vulgar ] [ Answer ]
 Je to použitelný?22.01.2007 08:22:26 


Dá se tenhle náporák použít i u klasickejch vozů? (Projde to u stk) Jestli jo, tak mi prosím pošli nákresy toho chladiče. Díky Prokeš jawarmaniak@seznam.cz


2+1 (1)jawarmaniak (Registrovaný)
  
[ Vulgar ] [ Answer ]
Copyright 2001-2015
Materiál ze serveru daves.cz nesmí být publikován bez souhlasu autora.
David Spilka (Daves), tel.: 775 328 374, email: send email, ICQ: 109318615
Partneři
Čištění klimatizace v autě

Čištění autoklimatizací Praha. Autoservis, kde nebudete dlouho čekat.


Google search

Could´t find what you were looking for? Try Google...

Google
Příspěvek
Login
Name:
Pass:
Allways log in: 



I lost my password
I want to register
Statistics
Visiters:69
Loged in:0
Visits today:8845
Total visits:27506442

articles:179
Photos:4065
Comments:1232
Users:310
Advert



Klikni na uživatele, abys mu poslal zprávu